Slutet? Nej det ar bara borjan!

Klockan ar fem pa morgonen i Panama City och av nan anledning verkar jag ha kommit in i samma dygnsrytm som under forsta veckan pa resan; upp pigg och glad innan fem- halvt dod vid atta pa kvallen. Fredde delar dock inte denna dygnsrytm och det verkar ingen annan forutom hunden pa hostellet gora heller.
Vi ska inte till flygplasten forrans om nagra timmar sa jag har gatt om tid att antingen bekanta mig med hunden eller reflektera och skriva nat djupsinnigt om denna fantastiska manad i Cetralamerika som sjalvklart forandrat mitt liv och hjalpt mig finna mig sjalv! Forstar inte varfor alla aker bort for att "finna sig sjalva"...har man inte koll pa vem man ar hemma vet jag inte om det hjalper att aka till andra sidan jorden for att ta reda pa det.
Hur som helst sa har den forsta etappen av var resa varit fantastisk forstas. Vi har hunnit se och uppleva otroligt mycket pa en manad. Sjalva resandet borjar kannas som vardag:) Nu har vi nagra formodligen ganska lugna dagar i Cartagena innan Sydamerikaresan borjar pa allvar. Inom de kommande tre veckorna vantar Nazcalinjerna, Inkaleden och Titicacasjon som alla kan bli riktiga hojdpunkter (framfor allt Machu Pichu om vadret tillater...vi haller tummarna for att regnperioden inte ska hanga kvar langre an nodvandigt).
Nu ska jag och hunden ga och gora frukost. Vi hors i Cartagena!

  0 kommentarer på "Slutet? Nej det ar bara borjan!"


Lägg in en kommentar:

Namn:
Göm mig
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hello, our names are Fredrik and Maria. We have both graduated high school, worked for a while, volunteered and now it is time to pile on to the no-more-school! feeling . After discussing the trip a year ago, the trip of our dreams is now coming true! We are going to travel through Central and South America, starting in northern Nicaragua and then making our way down to Buenos Aires, Argentina. On our way we'll stop at places like Corn Islands, Machu Pichu, the salt flats of Bolivia, Iguacu Falls and hopefulle much more. Follow us here and share our thoughts and experiences. Enjoy, laugh reflect and most importantly, envy us ;)">her.

arkiv


Maj 2012
April 2012
Mars 2012
Februari 2012

kategorier


Allmänt

favoritter