24 dagar kvar...

Som att rakna ner till Julafton...
Vi befinner oss nu i en vinstad som heter Mendoza. Vi bor hos en couch-host som heter Martin som pluggar bussiness management och ar en fd rugbyspelare. Super trevlig kille! Lite lustigt att se kontrasten mellan honom och Santiago, var forra host. Santiago bodde i en 30 kvadratare med en rumskamrat och vi bodde 5 pers samtidigt (en i hangmatta pa terrasen). Martins mamma har flyttat till Spanien och hans pappa bor pa annat hall sa han bor i familjens gamla lagenhet. Jag och Maria har var sitt rum och ett eget badrum. Kanske ska stanna nagra dagar till....hehe. Vi har bokat en vintur till imorgon for att ta till sig lite kultur och allmanbildning. Vi maste val alla veta hur brygger vin? Sen imorgon kvall aker vi vidare till Bunos Aires. Resans kanske storsta stad (Rio ocksa iof). Storst, men framforallt har vi hort att det ar en mycket trevlig stad och att det finns mycket att gora. Vi har siktat in oss pa Tango, fest, kanske kanske att det gar att lagga sig pa stranden (det ar host har...) och lite shopping e klart ;). Ska bli spannande!
24 dagar kvar hem ar det ocksa... Att resa ar helt fantastiskt och jag kommer nog bara vilja resa mer och mer. Har redan borjat planera en resa till Egypten och Jordanien i slutet pa sommaren. Nagon som vill med? Aven om det ar interesant och spannande att se nya ting och ananlysera kontraster sa kanner jag att jag borjar trottna lite pa sjalva reslivet. Med det menar jag att man inte riktigt har nagon dyngsrytm langre. Man byter sang lika ofta som underklader och tre mal om dagen har jag inte atit sedan jag bodde i Sabana Grande i Nicaragua. Men men, man kommer med all sakerhet langta tillbaka ganksa snart efter att man kommer hem. 

Nasta: Buenos Aires

  0 kommentarer på "24 dagar kvar..."


Lägg in en kommentar:

Namn:
Göm mig
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Hello, our names are Fredrik and Maria. We have both graduated high school, worked for a while, volunteered and now it is time to pile on to the no-more-school! feeling . After discussing the trip a year ago, the trip of our dreams is now coming true! We are going to travel through Central and South America, starting in northern Nicaragua and then making our way down to Buenos Aires, Argentina. On our way we'll stop at places like Corn Islands, Machu Pichu, the salt flats of Bolivia, Iguacu Falls and hopefulle much more. Follow us here and share our thoughts and experiences. Enjoy, laugh reflect and most importantly, envy us ;)">her.

arkiv


Maj 2012
April 2012
Mars 2012
Februari 2012

kategorier


Allmänt

favoritter